ma 29/04/2024 - 15:00 Schepenzaal
Notulen van de zitting van 22 april 2024 worden ter goedkeuring voorgelegd.
De lijst van bestelbonnen in bijlage wordt voorgelegd aan het schepencollege.
De lijst van kosten wordt voorgelegd aan het schepencollege.
Diverse kleine aankopen zijn nodig voor de renovatie van de sporthal en straatmeubilair.
Het belastingreglement werd aangepast en hierdoor moet de aanslag van Telenet voor dienstjaar 2023 overgedaan worden.
Er wordt door de financiële dienst voorgesteld om diverse opbrengsten oninbaar te verklaren.
Er wordt door de financiële dienst voorgesteld om diverse opbrengsten oninbaar te verklaren.
Op maandag 27 mei 2024 wordt de BJB-kapel na een grondige renovatie opnieuw ingewijd. Organisator Pastorale Eenheid H. Familie Zutendaal vraagt om tijdens dit evenement een deel van de Mandelseweg en Stalkerweg tijdelijk af te sluiten.
Feestloket - Straatfeest 2024 Kempenseweg op 01-06-2024
aanvraag subsidie buurtfeest - aanvraag inname openbaar domein
Voor het straatfeest van de Kempenseweg op 1 juni 2024 werd een inname openbaar domein aangevraagd.
Feestloket - Jaarlijks burenfeest op 22-06-2024
aanvraag subsidie buurtfeest - aanvraag inname openbaar domein
Voor het burenfeest van de Eikenstraat op 22 juni 2024 werd een inname openbaar domein aangevraagd.
Feestloket - Buurtfeest Valkenbergstraat op 14-07-2024
aanvraag subsidie buurtfeest - aanvraag inname openbaar domein
Voor het buurtfeest van de Valkenbergstraat op 14 juli 2024 werd een inname openbaar domein aangevraagd.
Naar aanleiding van enkele onduidelijkheden bij het toekennen van de toelage in 2023, werd er nagedacht over een betere formulering.
Om tegemoet te komen aan de noden van de bibliotheekgebruikers en na een positieve evaluatie van deze uren in 2023 passen we de openingsuren van de bibliotheek aan tijdens de zomervakantie.
Kennisname van het jaarverslag van de interlokale vereniging Lokaal Woonbeleid GAOZ voor het werkingsjaar 2023.
Betreft de aanpassing retributiereglement conformiteitsattest versie 2
Betreft de beslissing van deputatie voor het verbouwen van 16 sociale eengezinswoningen.
Betreft de beslissing van deputatie voor het plaatsen van een mengcentrale en kantoren.
Betreft de beslissing van deputatie voor het verbouwen handelsruimte en 2 appartementen + nieuwbouw garage.
Betreft de aanvraag voor het bouwen van een tweewoonst.
Betreft de aanvraag voor het bouwen van 3 woningen.
Er werd een offerte ontvangen voor het plaatsen en installeren van de trajectcontrole op de 15 Augustusstraat.
De dienst mobiliteit stelt voor om op de Oude Tramweg een gele onderbroken lijn aan te brengen ter hoogte van de inrit huisnummer 23.
Aanvraag jaarvergunning ASG Technics voor het werkjaar 2024.
Biodiversiteitscentrum Lieteberg - Perceel 3 (Elektriciteit) Goedkeuring vorderingsstaat 1
Vzw Het Felix Project - voorstel verhoogde tussenkomst
Groenonderhoud : offerte onderhoud sport/speel zone De Blookberg
Honden uitloopbos / Belevingsbos voor honden - voorstel nieuwe locatie
Externe ondersteuning - herzieningsaanvraag vergunning containerpark
Er wordt een parkeerverbod van 4 parkeerplaatsen aangevraagd op de Postesstraat.
De welzijnswet van 4 augustus 1996 verplicht de werkgever tot het oprichten van een interne dienst voor preventie en bescherming op het werk. Deze dienst moet tenminste één preventieadviseur omvatten. Diezelfde wet stelt dat een technische bedrijfseenheid, die wordt gevormd door meer dan één juridische entiteit, een gezamenlijke interne dienst kan hebben (gemeente + OCMW). Hiervoor kan de koning aan een werkgever of een groep werkgevers de toelating verlenen om een gemeenschappelijke interne dienst (GIDPBW) op te richten.
De procedure werd hiervoor in gang gezet en als bijlage kan nu het ministerieel besluit van 8 april 2024 teruggevonden worden waarbij de gemeente Zutendaal vergund wordt een gemeenschappelijke interne dienst voor preventie en bescherming op het werk op te richten.
Op de gemeenteraad van 26 oktober 2023 werd het organogram van de gemeente aangepast om aan de personeelsbehoeften van de diensten te kunnen voldoen. De functie omgevingsambtenaar dient opengesteld te worden om de continuïteit van de diensten te kunnen verzekeren.
Aangezien we een dienstverlener zijn, is een van de belangrijkste pijlers bij een openbaar bestuur het personeel. Het welzijn van dit personeel is dus belangrijk om een performante organisatie te kunnen zijn. In kader hiervan werd een aanwezigheidsbeleid uitgewerkt dat leidinggevenden in staat moet stellen om, ook bij ziekte, het contact met de medewerker te behouden. Dit aanwezigheidsbeleid wordt toegevoegd als bijlage 13 van het arbeidsreglement van het lokaal bestuur van Zutendaal.
Het arbeidsreglement wordt verder nog aangepast aan enkele artikelen/bijlages om terug up to date te zijn.